מכתב ללפיד: "שים גבול להתבהמות בשיח האנטי חרדי שמפלגתך התדרדרה אליו"

    צבי טסלר 3 Comment on מכתב ללפיד: "שים גבול להתבהמות בשיח האנטי חרדי שמפלגתך התדרדרה אליו"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שי כהן – מזכיר ארגוני בתנועת כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי נתקל בפרסום שלהגדרתו הוא "דוחה ופוגע" של "צעירי מפלגת יש עתיד" שחילקו מגבונים ברחובות תחת הכותרת "כשהחרדים יצאו לעבוד, תזיעו פחות". הוא מיהר להגיב במכתב אישי ליאיר לפיד.

    לכבוד: יו"ר מפלגת "יש עתיד" ושר האוצר יאיר לפיד

    הפסק נא לאלתר פרסום דוחה ושקרי של "צעירי יש עתיד"

    אני כותב לך אישית, אך בטוחני שהדבר משקף גם את אשר לבם של אלפי עובדים ועובדות חרדים המאוגדים בארגון כוח לעובדים, מתוך שאת נפש עמוקה ובדרישה להתערבותך להסרת פרסום דוחה ופוגעני בציבור החרדי בכלל ובפרט ברבבות העובדים מקרבו. המודעות הנושאות את הכיתוב "כשהחרדים יצאו לעבוד, תזיעו פחות" הן דוחות, מנסות לעודד סנטימנט של שנאת אחים ושנאת השונה, ומעבר לכך – חוטאות לאמת.

    בין חברותינו וחברינו מחנכות ומטפלות, פועלים, משגיחי כשרות ושוחטים, נהגים, מרצות במכללות ומטפלות בהידרותרפיה ושחייה, שהם אנשים חרדים ואנשים עובדים כאחד. במרכז בועות ובית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, במשחטות העוף ברחבי הארץ או בחינוך המיוחד לציבור החרדי, מטפלות המשפחתונים וגננות הצהרנים – כולם עובדים קשה, יום יום.
    אינני יודע כיצד מזיע אדם כשהוא חנוט בחליפת שר או תחת זרקורי מהדורת החדשות כמגיש, אולם אני מבטיח לך שזיעתם אינה נופלת משלך, דמך לא סמוק מדמם ושאר קלישאות שאתה בוודאי מצוי בהן טוב ממני.

    לא נעלמה מעיני הציבור בישראל העובדה כי מפלגת "יש עתיד" מנסה בפעילות נבובה זו להסתיר את חדלונה הערכי וחוסר המעש המוחלט בקידום אמתי של האינטרס הציבורי, לא בכדי פונה מי שאינו מצליח להועיל בדבר (ורק מתוך חובת לימוד זכות מניח אני כי התכוון אי פעם להועיל) להשתלח בציבור שלם בסיסמאות הגובלות בהסתה. החובה לשלב נשים וגברים מכל קבוצה בעבודה וכן לפעול לכך שישתכרו שכר המאפשר מחייה בכבוד, מוטלת עלייך ועל חבריך לקואליציה – והרי לא רק שאתם כושלים בכך, אלא פועלים השכם והערב לפגוע באדם העובד בישראל בקיצוץ שירותים ציבוריים, החרפת משטר העבודה הנצלני על ידי הפרטות ומיקור חוץ, והטבות מס ומענקים מופלגים לחברות ענק.

    כן מר לפיד, אין לי מלים חמות לכתוב לך , ואף לא תקווה שתענה לבקשה הפשוטה: לקחת את האחריות הנלוות לסמכות הבלתי מוגבלת שנטלת לעצמך בתקנון מפלגת "יש עתיד", כשליט מוחלט ללא עוררין עד סוף העשור – ולשים גבול להתבהמות בשיח האנטי חרדי שמפלגתך התדרדרה אליו. אולם חלה עלי החובה להתריע בפני מי שחוטא ומחטיא אחרים, אחרי הכל – מודה ועוזב, ירוחם.

    שי כהן



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השר לפיד כחילוני כדאי שתקרא מכתב זה הייטב
      ההשתלחות שלך בציבור שלם צריכה להיות עינינית
      יש לי הרבה בקורת על ציבור החרדים אבל הגזמת!

    2. 2

      יש עתיד תפסיקו להסית ולחפש אשמים לבעיות במדינה שאתם צריכים לפתור.
      הכי קל להסית ציבור אחד נגד רעהו, יותר קשה לעשות את הדבר הנכון – פשוט לפעול!
      במשטר חשוך לא לפני יותר הרבה עשרות שנים האשימו את היהודים בכל הבעיות.. ומה אז קרה?
      תפסיקו להסית ותתחילו לעשות את שמוטל עליכם – לעבוד למען אזרחי/ות המדינה!

    3. 1

      עם אנשים כמו יאיר לפיד "אין עתיד" לימדינת היהודים…